tisdag, maj 11, 2004

Testar nya funktioner på blogger

Solen skiner. Det är vår. Jag sitter inomhus och pysslar med min blogg. Jag funderar på att bara ha denna. Det är ju smidigt eftersom jag faktiskt använder googles sökverktyg till internet explorer. Bara att klicka på en knapp så kommer jag till min blogg. Smidigt och enkelt. Det ska gå att maila direkt till bloggen oxå, har jag för mig att jag läst någonstans. Får läsa lite mer i hjälpen tror jag. Sedan när jag har en server som jag är nöjd med, så ska det fungera att ftp:a upp denna till egen server. Mer att lära sig.

Fast jag är så nöjd så med att jag fått en server att fungera. Men än så länge har jag ingen hemsida där. Jag lyckades installera perl i servern oxå. Försökte att lägga in någon slags databas, men fick det inte att fungera. Men när jag lyckats med det, då kommer jag troligtvis att installera Movable Type, och se vad det är för något. Kanske jag behåller denna som den är. Vi får se. Tyvärr var jag tvungen att byta template för att få komentarerna att fungera här. Men just nu orkar jag inte krabba med att designa om sidan. Den får vara som det är.

Inga kommentarer: