torsdag, juli 15, 2004

Offroad



Jag skulle ha stannat hemma i går natt... jag visste det. Men vad gör man när de ringer från jobbet och säger att det är kris. Jag gick och jobbade fast jag hade feber.

Nåväl... på ett ställe i de småländska skogarna finns det en 90 graders kurva. Jag vet precis var den ligger. Men i går natt kom jag lite för fort in i kurvan. Jag fick en sladd som tog mig ut i terrängen med två hjul på höger sida. Jag bromsade och rattade och kom upp på vägen igen, men jag for nu upp på vänster sida. Och där fanns det sten och skog. Jag for upp på en sten, och hade jag kört fortare hade jag nog krachat mot trädet bakom stenen också.

Ingen fara med mig, men bilen... fast inte så allvarligt. Det gick att köra, men jag hade slagit hål i kylaren någonstans.

Så jag fick sitta och vänta på att bärgaren kom med en ny bil till mig och tog hem den skadade. Ynglingen som kom var rätt söt, även om han inte var en kalenderkille. Men nu har jag stiftat bekantskap med assistancekåren... ha ha ha...

Inga kommentarer: