måndag, augusti 23, 2004

Drömmar i nattliv

I nattens nattliv... alltså radioprogrammet, pratade de om drömmar och vad det kan betyda. T ex om man haft en sanndröm, eller lyckats lösa något problem under en dröm. Jag funderade på de få drömmar jag haft OCH kommit ihåg. En sanndröm har jag haft.

När jag väntade min yngsta dotter trodde jag att det var en pojk och hon gick under arbetsnamnet "Anton". Några veckor innan jag fick henne drömde jag en konstig dröm.

Jag drömde att jag fick barn, och låg där i förlossningsängen och krystade och hade mig. Så kom barnet ut. Barnmorskan säger att det är en pojk. Pappan säger att det är en pojk. Jag tittar på barnet och ser något "snoppliknande" och säger att det är en pojk. Men så säger barnmorskan plötsligt: Men nej, det är en flicka. Och det var det.

Den verkliga förlossning gick till ungefär på samma sätt. Alla sa att det var en pojk, men det var en flicka. Det var helt enkelt navelsträngen som lurades lite.

Annars har det varit väldigt kallt i natt. Det lägsta var 3 grader. Huvaligen... nu kommer mörkret och kylan med stormsteg.

Inga kommentarer: