torsdag, september 02, 2004

Måleri o hockey

I går var jag hos min bror och hjälpt honom måla. De har satt upp panelspont i hallen och nu skulle färg på. De har valt en ljusgrå färg. Snyggt, och passar till det gamla huset. Min bror L sa att huset var det äldsta huset i byn. Kul då att de renoverar det tidsenligt.

När sverige mötte tjeckien i går var det svettigt mot slutet. Uj uj uj, vad de ville mycket i slutet, tjeckerna. Och min bror L brydde sig inte om matchen ett enda dugg.

När jag inte vill skriva ut namnet på personer jag skriver om, så skriver jag gärna bara ut första bokstaven i namnet. Som min bror L. Man kunde ju skriva El istället, liksom uttalet på konsonanten. Då skulle min kompis H få heta Hå. Och min dotter F skulle heta Ef. fast det blir inte bra det heller, för en av mina söner heter A och det skulle ju bara bli A, eller kanske Aa. Eller man kan kanske ta de två första bokstäverna. La, He, Fr, och An. Eller initialerna kanske. LO, HK, FO, AO. Men det ser konstigt ut det också. Nä, jag fortsätter med bara första bokstaven.




Inga kommentarer: