lördag, september 04, 2004

Påkörd

Var hos min bror i dag och hjälpte till med målning igen, andra strykningen. Det är ju kul att måla, faktiskt.

Men när jag skulle hem var det inte lika kul. Jag kom och skulle upp på 23:an, där det är stopplikt och skulle svänga vänster. Bilen framför mig stannar och kör sedan ut. Jag kör ut och stannar vid det vita strecket. Då... då... kör han bakom mig in i min bil. Hela vänster lyktpaket är sönderslaget, bagageluckan är sned, eller så är der vänsterskärmen som fått sig en tryckare. Ujj uj vad tråkigt det är. Inga personskador, fast jag känner att det behövs inte mycket egentligen, för att det ska gå illa. Och jag är glad att han inte tryckte ut mig på vägen så jag blev påkörd av andra bilar.

Försäkringsbolaget får betala reprationen, och det blir inte billigt om det behöver riktas plåt. Fan jag är även glad för att jag var framför och inte bakom... ha ha. Men det är så tråkigt, jag har ju inte haft bilen särskilt länge.

Inga kommentarer: