tisdag, september 14, 2004

Privatspaning

Pip pip. Trött sträcker jag mig efter telefon och läser messet. Nytt jobb på gång. Två objekt. EnToyota (UJR593) och en Porsche (UCH939). Planerar min spaning. På väg mot stadens centrum kikar jag runt på de olika parkeringarna. Smyger bakom träd och reklamskyltar. Hukar bakom volvoar, saabar och golfar. Tittar förundrat på förbipasserande som glor på mig. Jag försöker med tecken visa att de ska gå därifrån och låta mig spana osedd. (Måste nog tillverka mig någon slags legitimation)

Ingen Porsche syns, ingen Toyota heller. Så går det upp för mig, tanken slår till som en bomb i skallen. Fan, jag tror inte bilarna är kvar i Sverige. Ska jag ta mitt uppdrag på hårdkokt allvar och bege mig utomlands? Ska nog skriva till Tv3 efterlyst och begära traktamente och resekostnader för att på allvar kunna utföra mitt uppdrag som privatspanare.

Jag utför mitt egentliga uppdrag, ett besök på postkontoret för att hämta ut mitt nya lilla körkort. Vandrar hemmåt denna soliga höstdag i september och funder på helt andra saker.

Annika
Privatspanare med rätt att tipsa efterlyst.

Inga kommentarer: