måndag, oktober 04, 2004

Kinamat och grundkrypningar.

I lördags var jag och M ute och åt lite kinamat. Jag tog fyra små rätter, för det brukar jag göra. Nu undrar jag varför jag gör så. Tänk om jag missar något när jag inte provar något nytt. Jag ska försöka tänka på det nästa gång vi går ut och äter, att prova något nytt. Tänk om det finns något asgrymt gott som jag har missat för att jag alltid brukar äta fyra små rätter när jag äter på kinarestaurang. Å andra sidan är fyra små rätter väldigt gott.

I söndags var jag och syrran och M hos min bror. Det var dags för lite krypningar under huset igen. Denna gången skulle vi plocka bort allt organiskt material som låg där och skräpade. Typ gammal isolering och flis som ligger där av någon anledning. Det är sådant material som hussvamparna gillar. Det var krypande över rör, och under rör, och fram och tillbaka för att få ut skräpet. I dag är min kropp lite stel. Tur att min lillebror är lite snäll i alla fall, för vi fick ju mat där.

Min lillebror ska bli pappa. Och i går fick vi se ultraljudsbilder på "Brynolf". Jo, bebisen går under arbetsnamnet "Brynolf". Jag glömde fråga varför just Brynolf.

M och jag tog en promenad runt Växjösjön i går kväll. Tid 50 min. Så sakta har inte M gått den rundan på väldigt länge... ha ha... det är jag som är så saktfärdig.

Inga kommentarer: