söndag, oktober 10, 2004

Kursstart

Började en arbetsmarknadskurs i fredags. Teknik för alla heter den och ska hålla på i 5 veckor. Det kommer att bli massor med studiebesök, och det är ju alltid kul att få komma ut på olika arbetsplatser och kika lite. Sedan ska vi få prova på lite olika saker, som att svetsa, fräsa, rita i cad-program och sånt. Efter kursen är det meningen att man ska veta OM och vilken arbetsmarknadsutbildning man vill ha. Jag funderar på att bli svetsare, eller en sån som sitter och ritar program. Men det vet jag inte innan jag har testat de olika sakerna ju. Det är ju bra att de har en orienteringskurs för velpottor som jag... ha ha.

I Fredags em ringde de från jobbet och frågade om jag kunde jobba lördagnatten. Men jag sa NEJ. Jag sa faktiskt det. Och det känns himla bra. Jag är inte så bra på att säga nej, men nu gjorde jag det. Det känns inte bra att börja strula med nattsömnen nu när man ska gå i "skolan". Det har tagit mig en vecka ungefär att få in "normala" sovtider.

Sverige vann över ungern i går... hurra.... nu väntar Island på onsdag. Men det ska väl inte vara någe problem om gossarna spelar som de gjorde i går.

Inga kommentarer: