måndag, maj 23, 2005

Blött i Göteborg


Åkte i väg till Lisseberg med M:s jobb i lördags. Vi lånade med oss M:s två systerdöttrar A och F. Det ösregnade när vi kom fram. Naturligtvis hade M och jag inga regnjackor med oss... och uj vad blöta vi blev. Det blev till att köpa de där regnskydden de har, illgröna med kaniner på som man ser jättefånig ut i.

Vi började med att åka flumridern två gånger eftersom vi redan var blöta... smart va? Kanonen, den nya attraktionen åkte vi inte, de små flickorna var inte tillräckligt långa... tack och lov.

Balder kunde vi åka. Jag med min svindel, åkte den oxå. Det gäller helt enkelt att titta rakt upp i i himlen på väg upp... och blunda i första nerförsbacken... och naturligt vis ska man åka "No Hands" och sträcka upp händerna i luften. Så jag blundade och sträckte upp händerna i luften... och KÄNDE hela resan i magen... uj uj uj... vad det är kul med bergochdalbana. Förbaskat synd att jag lider av svindel.

Efter någon timme slutade det att regna... tack och lov... Det var en kul dag i Lisseberg... trots regnet.

Inga kommentarer: