onsdag, oktober 05, 2005

Till Lübeck (ehhh... Rostock ska det vara)

Jo nu är vi igång igen. I december åker M och jag till Lübeck på en liten minisemester. Vi ska bo där i två nätter. Vad kul det ska bli. Jag har ju bara hört talas om Tyskarnas julmarknader och aldrig själv bevistat en sådan. Och nu ska jag dit. Dags att börja spara pengar så jag har något att handla för.

Vi kommer antagligen att åka med denna båten. Tom Sawyer. Lite roligare namn än vad Scandline har. Deras båt hette Trelleborg.

Nu ska jag läsa lite på tyska turistbyrån. Kul att man kan läsa mycket av det på svenska för tyska... ja se det kan jag inte.

Edit: Vimsig som jag är blandar jag ihop namn för det mesta... Vi ska till Rostock och inget annat. Där fick jag för att jag letade som en galning för att kunna skriva ü.

Inga kommentarer: