tisdag, augusti 12, 2008

Julkort i Juli

I juli blev jag sponsrad av Cards of Maria med en sådan ursöt snögubbestämpel. Mitt uppdrag för Kort i Fokus blev att göra julkort i juli. Det var lite konstigt men samtidigt roligt. Jag insåg också att jag behöver köpa massor av nya julpapper till årets julkort. Jag hoppas det kommer många fina pappersserier i år. Ännu har jag inte sett så mycket i de svenska webbutikerna.

Första kortet gjorde jag i blått, vitt och silver för jag ville ha det lite krispigt och kallt och vintrigt. Snögubben är målad med twinklings, en färg som blir lite glänsande.

Det andra kortet ville jag ha lite gammaldags stil på. Jag har köppt en jättegammal psalmbok på loppis för 10 kr. Den uppmärksamme ser att det står advent längst upp på det gamla psalmbladet. Jag har ruggat upp kanterna och inkat dem. Snögubben är målad med distresser.

Det tredje och sista kortet jag gjorde ville jag ha enkelt. Ett inkat papper med lite glitter på. Några utstansade snöflingor och en ritad ram runt stämpelmotivet.

Annika Pannika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kort nummer 2 den med psalmbokssidan är en favorit dom andra två är också ok.

Annika sa...

sussi: roligt att du tyckte om mina kort. Min egen favorit är det blå kortet.