lördag, maj 22, 2004

Platta hjul

Platt som en pannkaka var däcket. Vänster bak. Ingen luft alls. *suck* Måste hänt efter att de tankat bilen. Och mitt reservhjul är ett sådant där riktigt *reservhjul*, man får köra max 80 km/h med det. Det går ju inte att använda i 30 snabba mil. Så min nattgubbe (veckans förman) letade upp ett annat däck till mig, ett vinterdäck. Det fanns vanliga däck oxå, men de satt inte på fälg :\ Tur i oturen var att det hände innan jag körde iväg, för på jobbet har de en riktig garagedomkraft och ingen sådan där löjlig liten sak man ska hålla på att veva med.

Nu sitter jag o dricker kaffe, i en blå mugg. Läser tidningar, på nätet. Väntar på att klockan ska bli dusch och sminkdax. Väntar på att bli upphämtad till en polare. Pubdax i kväll. Dricka rödtjut, dricka öl. Skoj skoj.

Edit: Jag drack inte kaffe i en blå mugg, jag drack kaffe UR en blå mugg.


Inga kommentarer: