söndag, oktober 31, 2004

Helsingborg och festkväll.

I går var jag i Helsingborg med M:s jobb. Det var kul att komma iväg någonstans, att lämna växjö och se lite av sverige. Fast vädret var ju inge kul, det regnade hela tiden nästan. Jo, vi var över i Helsingör också. Färjorna där är ju så snabba att man knappt hinner sätta sig innan man är framme. På hemvägen gick bussen vi åkte med sönder så i Ljungby fick vi byta buss. Lite stimmigt med småfulla människor var det ju. Informationen om Helsingborg vi fick var ju att allt var hur trevligt och idylliskt som helst att bo i Helsingborg. Inte ett ord fick vi höra om problem och sådant. Men sånt finns ju det också, frågan är bara hur mycket.

När vi kom hem var det en snabbdusch som gällde och sedan iväg på fest hos kompisar. Mysigt. På första puben stod en kille och spelade och sjöng live. Twist. Då åkte mina skor av mig och jag och en kille började twista alldeles ensamma. Det var hur kul som helst, för vi fick visst några applåder efteråt. *flinar* Ja ja, efter det började andra dansa. Med oss hade vi en kille i 20-års åldern. Han var duktig på den där moderna dansstilen, typ rap och sånt, vad det nu heter. Jag lärde mig mycket, om att göra east-side och west-side med händerna, och att få in den rätta knycken i viftandet med händerna. Det var hur kul som helst.

En bakfull Annika påminner alla att byta tid i dag, det är normal tid som gäller nu.

Inga kommentarer: