måndag, maj 16, 2005

Kasta vatten från balkongen.

M har berättat för mig om sin/min blivande granne A. När hon vill vattna blommorna som växer närmast husväggen under balkongen, brukar hon stå på balkongen och hälla ut vatten. Det är bara det att hon bor på fjärde våningen. Hmm... skulle jag tro på det eller inte. Vuxna människor som kastar vatten från balkongen.

Men i dag när jag skulle köra M till jobbet så fick jag se det själv med egna ögon. Vi klev ut igenom porten och strax hördes ett splach... jag tittade uppåt mot balkongerna... och där stod A med en bunke i handen och vinkade glatt till oss... Jo, alla sätt är ju bra utom de dåliga. Och nä... jag tror ingen tänker klaga, och inte jag heller. Jag tycker om när folk har sina idéer och gör lite som de tycker, så länge de inte skadar eller stör något/någon.

Inga kommentarer: