onsdag, augusti 24, 2005

Den som spar...

... han har mindre med plats kvar. Jo så är det ju, att man samlar på sig för mycket grejor. Jag är sån, alltså sparar massor med grejor för att det kan vara bra att ha. Fast jag tror inte att jag har "behövt" några av mina sparade saker.

I dag har jag gjort något åt det, åtminstone en liten, liten del av det. Jag hade en bunt med veckotidningar som jag sparat för att jag ville ha recepten. Så i dag satte jag mig ner och klippte ut recepten, stoppade i dom i en plastficka och vidare in i en pärm. Yeeeaaa för mig. Nu känns det nästan som om jag har fått en ny kokbok.

Tysklandsresan gick bra. Och oj vad kul det var att gå omkring i en affär med kundvagn och bara stoppa i alla sorters alkoholhaltiga drycker. Och oj vad billigt det var. Färjebiljetten sparade vi in på en låda med sex Grants Whiskey M köppte. Fint väder hade vi också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, tänk om man någon gång skulle behöva någon av alla de där bra-att-ha-sakerna man samlat på sig under årens lopp...

Jag och en kompis har funderat på att hyra ett bord nästa loppmarknad och sälja bort en del skrot. Det mesta är ju helt, bara att man är så jä-a less att se det.

Annika sa...

Jag har behövt saker jag slängt typ några dagar efter att de slängts... kanske därför det är så svårt att göra sig av med grejorna. Men en loppis kanske inte är någon dum ide.