torsdag, juni 12, 2008

Det har varit en webbmara...

... på Scrapaddicted. Den var förra helgen och jag hann med några bidrag som jag tävlar med. Jag är så jättenöjd för jag hann med hela sex st utmaningar. Det är mycket för en långsam scrappare som mig. Och inte nog med det, det var en sådan jättetrevlig stämning på maran så det var superkul att vara med. Jane och hennes DT-team var superduperduktiga.


Först gjorde jag ett kort efter en skiss. Det lade jag på postlådan i dag och kommer att landa i stockholm i morgon.



Det är
ju fotbolls-EM nu och då passade jag på att göra ett halsband där man skulle tänka på sommaren. Jag tänkte på sol och hav... guld och turkost... och så blev det det här halsbandet. Ett trevligt litet smycke man kan ha varje dag hela sommaren.



En liten
fågelholk hittade jag när man skulle leta i hemmet efter en grej att altra. Jag gjorde den till batteriholk. Sen kunde jag inte låta bli att droppa lite vit färg på pinnen och nedre kanten för att den skulle se "använd" ut. *fnittrar lite*

Monocromiskt betyder att man använder en färg. Och det var en av utmaningarna. Jag valde blått och gjorde ett kort till svägerskansk son.




Jag har
en svägerska till och hon fyller år i Juli. Då gjorde jag detta kortet efter en skiss och skojade till det lite med text och stämpelval. Jag använde min älskade stämpel Psycho marja som jag vann på Rottneträffen i våras.


Jul i Juni. Ja en utmaning var att man skulle tänka på snö utanför fönstret, en varm brasa pepparkakor och glögg. Lite roligt faktiskt. Jag tänkte att så vill jag ha det och för att få det så ska jag minimera stressen lite och då gjorde jag denna lilla pärm. Där kan jag samla alla kortlistor, julklappslistor, inköpslistor, och recept. Ja, jag kanske kommer på mera saker att ha i denna pärm.

Här är framsidan på pärmen.


Annika Pannika

Inga kommentarer: