söndag, juni 01, 2008

Kort i Fokus vecka 22

Här är de korten jag gjort för att inspirera under vecka 22 på Kort i Fokus.

Måndagens utmaning
var att Card Jacka ett kort. Dvs, någon väljer ut ett kort från en blogg eller ett galleri, och så ska man inspireras av kortet. Det var själva upplägget och de rivna kanterna som inspirerade mig till det här kortet. Det gick till syrrans son som fyllde år i maj.




På onsdagen
var temat fjärilar. Det bidde ett morsdagskort av det. Här har jag använt mitt nya QK alfabete. Köppt från america, på rea. Ofta så är det både snabbare och billigare att köpa saker från "over there" än att handla i Sverige.




Fredagens kort
skulle göras efter en skiss. Jag följde skissen ganska noga, men satte hjärtanen på rad istället för diagonalt. Kortet är till svärmor som fyller år i juni.

Annika Pannika

Inga kommentarer: