onsdag, oktober 20, 2004

Biobesök och Österförlust

Var och tittade på filmen Så som i himlen i går. Först var det några fnittriga tonårstjejer som tydligen förde för mycket väsen, för rätt vad det var kom det en röst från mörkret och sa till dem att vara tysta. Fast jag tyckte inte att de var så störiga. Sen när filmen slutade, satt alla kvar... jättetysta... inte ett prassel hördes. Det höll på under hela tiden eftertexten rullade och Helen Sjöholm sjöng. Visserligen var filmen bra, men inte så bra. Tjejen jämte mig satt och grät. Det var längesedan jag grät på en film, och ibland saknar jag det. En film jag nästan alltid gråtit på var Rännstensungar.

Var på fotboll i kväll och såg Öster förlora mot Djurgården i Svenska Cupen med 0-2. Det var inget roligt alls, och kallt var det också.

Uppdatering Platespotting: efter lång tids letande och tittande såg jag äntligen nummer 023... inte en gång utan två gånger... och strax efter såg jag 024.... fortsätter oförtrutet mitt letande efter nummer 025

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det enda som verkar kunna få fart på mina tårkanaler är, av okänd anledning - Lilla huset på prärien.
/Johnny
http://stationsvakt.blog-city.com

Annika sa...

Oj, Lilla huset på prärien... den serien har jag glömt bort. Den fick mig också att fälla en tår då och då.