onsdag, december 15, 2004

Låna E-bok på biblioteket

Slöa och lite smålata människor som jag kommer sälla iväg till biblioteket. Så vad gör man när läslusten sätter in och man känner för en deckare eller roman. Jo, man surfar iväg till biblioteket och lånar en e-bok. Väldigt smidigt faktiskt. Nu är ju inte utbudet det största, men det finns ju en och annan bok man vill läsa där. Jag laddade hem Djup av Henning Mankell.

Sedan är ju fråga hur kul det är på en skala att sitta framför datorn och läsa. Böcker tycker jag avnjutes bäst uppkrupen i soffan med lite kuddar och en filt omkring sig. Å andra sidan behöver jag inte oroa mig för att glömma lämna tillbaka boken, den försvinner av sig själv. Sedan finns det ju något som heter DC också, och där är ju utbudet mycket större, och så finns det ju ljudböcker där. Det testade jag en gång. Lyssnade på en bok av Lisa Marklund. Men det tog så lång tid att lyssna på och om tankarna for iväg var det lite krabbigt att "höra om" biten.

Inga kommentarer: