måndag, oktober 18, 2004

Kursgöra och mannafall.

På kursen jag går på får man göra lite olika saker. I dag t ex var vi på ett studiebesök och jag tycker alltid det är trevligt och roligt att gå på studiebesök. Man får se så mycket olika saker man inte hade en aning om. I dag var vi på LVI, ett företag som specialicerat sig på att gör hjälpmedel för synskadade. Ett litet företag som hittat sin egen speciella nisch.

Vi får göra saker också. Bland annat ska vi i gruppen göra en bänk. Den ska sedan stå utanför kurslokalerna för rökare och soldyrkare. Tyvärr är inte alla i gruppen särskilt engagerade, och det smittar av sig lite, även om jag föröker få fram lite engagemang från killarna. *suck* Det kanske inte blir någon bänk.

En brevlåda SKA vi också göra. Jag bor i lägenhet och har ingen som helst användning för en sådan. Har inte lust att ha den som vantlåda heller. Jag tycker att mina korgar jag använder är fina som de är. Jag får hoppas att någon husägare i bekantskapskretsen vill ha den.

I dag var det lite som tio små negerpojkar på kursen också. Vid förmiddagskaffet stack en av killarna. Han tog helt sonika sin cykel och cyklade iväg, och ingen vet vart? Vid lunch stack en annan kille iväg och kom inte tillbaka. Så var vi bara två kvar efter lunchen.

*suck*

Inga kommentarer: