lördag, oktober 16, 2004

Växjö simhall


Simhallen i Växjö håller på att byggas om till ett äventyrsbad och premiär kommer det att bli 4-5 dec. Ännu är det ingen som vet vad den nya simhallen kommer att heta, men man kan lämna namnförslag här och vinna ett års gratis inträde till äventyrsbadet. Jag har funderat lite på det här med namn, men ännu inte kommit på något trevligt förslag. Ska fundera lite till och sedan skicka in ett förslag. Om jag mot all förmodan kommer jag att ge bort vinsten till någon som tycker om att blöta ner sig.

M och jag tog en promenad runt sjön i dag och samtidigt pågick Växjö maraton. Det var kul att se löparna för de hade så olika stilar allihopa. Jag blev lite förvånad över att det var ganska många äldre herrar och damer som sprang.

När vi gick runt sjön M och jag så lyckades vi gå om samma tant tre gånger. Först gick vi om henne, sedan stannade jag och tog kort. Då fick vi gå om henne en gång till. Sedan gick vi och tittade på något som såg ut som en jordkällare, men det visade sig vara en familjegrav enligt skylten på dörren. Då fick vi gå om tanten för tredje gången. Undras vad hon tyckte om det, att bli omgången tre gånger. Äsch... hon brydde sig nog inte.

Inga kommentarer: