torsdag, oktober 11, 2007

Köpenhamn

I går åkte M och jag till Köpenhamn. Vi bara strosade runt lite och kikade i affärer och åt gott. Jag gillar Danmarks tågbiljettsystem. Man köper kuponger och sedan stämplar man dem i en automat på tågstationen sedan sätter man sig på tåget och åker. Det tog ca 50 min mellan Helsingör och Köpenhamn. Här är en bild på biljettstämplaren.


Vi stannade till på Barisso, ett café med underbart god cappuccino, det smakade verkligen kaffe om den och det var ingen likhet alls med de pulverpåsarna jag brukar köpa. Och så var det så fint dekorerat med ett hjärtaJag skulle egentligen visa flera bilder, men det krabbar med överföringen just nu. Jag var inne på Gucci och tittade. Vilken lustig liten affär det var då. Personalen var strama och stod liksom uppställda som om de var en utställning över dem också. Mannen hade position vid dörren och såg mer ut som en vakt.

När man gick mot herravdelning slog en lite rökig doft emot en, deras parfym. Jag tror att personalen gick dit och sprutade i den avdelning för att männen skulle känna sig hemma och köpa mer.

Det var nog allt för i dag. En alldeles jättetrevlig dag i Köpenhamn.

Ha en bra dag

Inga kommentarer: